Крупные мировые ритейлеры
6 ноября 2009, 00:00 2381 просмотр

Flat Christmas ahead, survey claims

Deloitte said that higher unemployment, taxes and National Insurance contributions will take their toll on retail sales next year.

Its report out today, entitled The Retail Review, says the grocers are winning the battle for consumer spend, and that to retaliate non-food retailers need to focus more than ever on differentiation.

78% of people are spending the same on food and groceries, but 45% are spending less on clothing, the report claimed.

The report also says that more than half of those surveyed say their shopping habits have changed for the long term.

Shoppers have cut back on indulgences and impulse purchases, and 65% of those surveyed said they are more aware of what they spend their money on.

www.retail-week.com

Статья относится к тематикам: Крупные мировые ритейлеры
Поделиться публикацией:
Актуально
Сельская пекарня сети «Доверие»
150
Собственное производство позволяет сети поселковых магазинов конкурировать с федеральными игроками.
Как селлеру получить скидку от китайских продавцов и не попасться на их уловки
182
Особенности работы с китайскими поставщиками и нюансы в стратегии закупок.
«Ашан» возвращает баллы вместо денег и повышает лояльность
2834
Сеть внедрила новый инструмент для работы с возвратами на кассах.
Евгений Шевченко, владелец мастер-франшизы «Пятёрочки»: «Запуск магазинов сети в Якутске – пилотный проект для меня в ритейле, но не первый в бизнесе»
2675
«Пятёрочка» впервые вышла в новый регион через мастер-франшизу. Как сеть будет развиваться в Якутии?
Подписывайтесь на наши новостные рассылки, а также на каналы  Telegram , Vkontakte , Дзен чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
Flat Christmas ahead, survey claims

Deloitte said that higher unemployment, taxes and National Insurance contributions will take their toll on retail sales next year.

Its report out today, entitled The Retail Review, says the grocers are winning the battle for consumer spend, and that to retaliate non-food retailers need to focus more than ever on differentiation.

78% of people are spending the same on food and groceries, but 45% are spending less on clothing, the report claimed.

The report also says that more than half of those surveyed say their shopping habits have changed for the long term.

Shoppers have cut back on indulgences and impulse purchases, and 65% of those surveyed said they are more aware of what they spend their money on.

www.retail-week.com

Flat Christmas ahead, survey claims
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
Retail.ru https://www.retail.ru
https://www.retail.ru/news/flat-christmas-ahead-survey-claims/2009-11-06


public-4028a98f6b2d809a016b646957040052