Крупные мировые ритейлеры
16 июля 2009, 00:00 2244 просмотра

Mothercare reports strong first quarter

Like-for-like sales at maternity specialist Mothercare’s core UK business climbed 5.1 per cent in the first quarter.

UK total sales rose 3.1 per cent and group turnover advanced 9.4 per cent.

The retailer’s overseas operations notched up a 32.7 per cent sales increase, helped by the weakness of sterling and 30 store openings. Mothercare now has 639 shops abroad.

Chairman Ian Peacock said multichannel sales rose on a like-for-like basis and sales through the Direct business jumped 17.4 per cent.

Peacock said: “The summer Sale is progressing in line with plan and we enter the new season with a clean stock position.

“Whilst this has been a positive start to the year, we continue to manage the business tightly in an uncertain global consumer environment.”

Numis analyst Andy Wade said Mothercare’s performance was “comfortably ahead of expectations of a 2 per cent like-for-like rise in the UK.

www.retail-week.com

Теги: mothercare
Статья относится к тематикам: Крупные мировые ритейлеры
Поделиться публикацией:
Актуально
Галя уходит в цифру, или Цифровые двойники в ритейле
239
Экосистема технологий позволяет управлять и оценить работу персонала, оптимизировать расположение то...
Сергей Поляков, Holding Finance Broker: «Прежде чем начать торговать с Индией, нужно оценить возможные риски»
500
Как вести бизнес в Индии? С чего начать? И каковы перспективы этого направления?
Мобильное приложение сети «Виктория» показывает результаты: больше лояльности, вовлеченности и продаж
330
Приложение установили более 300 тысяч человек.
Постное меню: мода на здоровье
559
Спрос, продажи и предложение обсуждают рестораторы и поставщики.
Подписывайтесь на наши новостные рассылки, а также на каналы  Telegram , Vkontakte , Дзен чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
Mothercare reports strong first quarter

Like-for-like sales at maternity specialist Mothercare’s core UK business climbed 5.1 per cent in the first quarter.

UK total sales rose 3.1 per cent and group turnover advanced 9.4 per cent.

The retailer’s overseas operations notched up a 32.7 per cent sales increase, helped by the weakness of sterling and 30 store openings. Mothercare now has 639 shops abroad.

Chairman Ian Peacock said multichannel sales rose on a like-for-like basis and sales through the Direct business jumped 17.4 per cent.

Peacock said: “The summer Sale is progressing in line with plan and we enter the new season with a clean stock position.

“Whilst this has been a positive start to the year, we continue to manage the business tightly in an uncertain global consumer environment.”

Numis analyst Andy Wade said Mothercare’s performance was “comfortably ahead of expectations of a 2 per cent like-for-like rise in the UK.

www.retail-week.com

mothercareMothercare reports strong first quarter
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
Retail.ru https://www.retail.ru
https://www.retail.ru/news/mothercare-reports-strong-first-quarter/2009-07-16


public-4028a98f6b2d809a016b646957040052