German retailer Metro reported group sales of adjusted for calendar and currency effects rose 3.6% for the first quarter ended 31 March. Eastern Europe (defined by Planet Retail as Central and Eastern Europe (CEE)) saw robust growth in local currency. The group generated net sales of EUR15.2 billion (USD19.8 billion) corresponding to a nominal decline of 2.5% due to several special effects such as calendar effects (e.g. the shift of the Easter business into the second quarter and one selling day less than in leap year 2008), the downward trend in inflation, especially in the food business and negative currency effects in Eastern Europe. Against the backdrop of these events, the nominal drop in sales during Q1 2009 has very little indicative value.
5 мая 2009, 00:00
3266 просмотров
Metro reports sales increase of 3.6% for Q1
Статья относится к тематикам: Крупные мировые ритейлеры
Подписывайтесь на наши новостные
рассылки,
а также на каналы
Telegram
,
Vkontakte
,
Яндекс.Дзен
чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
-
16.10
Стимулирование продаж: создание преимуществ в рознице
Русская Школа Управления
-
1.
-
2.
-
3.
-
4.
-
5.
-
1.
-
2.
-
3.Статья: Эквайринг: что не устраивает бизнес?1676
-
4.Кейс: Чем заманить сотрудников в офис1415
-
5.