Крупные мировые ритейлеры
1 июля 2009, 00:00 3127 просмотров

Marks & Spencer reports 2.9% Q1 sales increase

Marks & Spencer reported group sales increased 2.9% in the 13 weeks to 27 June 2009, largely driven by international sales which were up 15.9%. In its UK business sales rose 1.7%, consisting of a 1.2% increase in general merchandise sales and a 2% increase in food sales. UK like-for-likes fell 1.4% with a 2.4% and 0.5% drop in general merchandise and food respectively. Online saw the best performance, with total sales up 28% during the quarter. Chairman Sir Stuart Rose commented: “We are pleased with the improving trend in our performance. This demonstrates that the actions we are taking are working.” He added: “Consumer confidence appears to be stabilising. However, we remain cautious about the outlook for the remainder of this and next year and will continue to run the business accordingly.”

www.planetretail.net

Теги: marks & spencer
Статья относится к тематикам: Крупные мировые ритейлеры
Поделиться публикацией:
Актуально
Как меняется мерчандайзинг: ключевые тренды 2024 года
983
Павел Прохоров, CEO компании Open Group, рассказал, что влияет на отрасль и как обеспечить эффективн...
Продукты из амаранта: новый суперфуд
372
Фруктово-зерновые батончики объединили пользу амаранта и натуральных фруктов.
«Ашан» возвращает баллы вместо денег и повышает лояльность
1623
Сеть внедрила новый инструмент для работы с возвратами на кассах.
Даниил Сикачина, «Победа»: «В следующем году задумываемся о развитии сети на Урале и в Северо-Западном округе»
1432
Сеть дискаунтеров провела ребрендинг, работает с СТМ и планирует вырасти до 700 магазинов в 2024 год...
Подписывайтесь на наши новостные рассылки, а также на каналы  Telegram , Vkontakte , Дзен чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
Marks & Spencer reports 2.9% Q1 sales increase

Marks & Spencer reported group sales increased 2.9% in the 13 weeks to 27 June 2009, largely driven by international sales which were up 15.9%. In its UK business sales rose 1.7%, consisting of a 1.2% increase in general merchandise sales and a 2% increase in food sales. UK like-for-likes fell 1.4% with a 2.4% and 0.5% drop in general merchandise and food respectively. Online saw the best performance, with total sales up 28% during the quarter. Chairman Sir Stuart Rose commented: “We are pleased with the improving trend in our performance. This demonstrates that the actions we are taking are working.” He added: “Consumer confidence appears to be stabilising. However, we remain cautious about the outlook for the remainder of this and next year and will continue to run the business accordingly.”

www.planetretail.net

marks & spencerMarks & Spencer reports 2.9% Q1 sales increase
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
Retail.ru https://www.retail.ru
https://www.retail.ru/news/marks-spencer-reports-2-9-q1-sales-increase/2009-07-01


public-4028a98f6b2d809a016b646957040052