Крупные мировые ритейлеры
21 апреля 2009, 00:00 2478 просмотров

Ahold ICA Sweden to lower up to 2,000 prices

Ahold's ICA, the largest retailer in Sweden, has cut prices on approximately 2,000 groceries. The new price campaign will result in between 200 – 1,000 lower prices per store with a price cut of between 2% and 10% depending on size and selection in each store. The affected items will primarily be every-day household goods, including both private labels and branded items. The motivation behind the new price campaign is to counter the effects of the recession on the Swedish currency, which have meant an increase in retail prices on imported goods. The price cuts have been made possible by cutting costs in the ICA Group and in the individual stores. With the new price campaign ICA follows the trend towards more discounted items in order to attract the households that have been affected by the current crisis.

www.planetretail.net

Теги: ahold prices
Статья относится к тематикам: Крупные мировые ритейлеры
Поделиться публикацией:
Актуально
Собственное производство позволяет сети поселковых магазинов конкурировать с федеральными игроками.
Как селлеру получить скидку от китайских продавцов и не попасться на их уловки
158
Особенности работы с китайскими поставщиками и нюансы в стратегии закупок.
«Ашан» возвращает баллы вместо денег и повышает лояльность
2746
Сеть внедрила новый инструмент для работы с возвратами на кассах.
Евгений Шевченко, владелец мастер-франшизы «Пятёрочки»: «Запуск магазинов сети в Якутске – пилотный проект для меня в ритейле, но не первый в бизнесе»
1917
«Пятёрочка» впервые вышла в новый регион через мастер-франшизу. Как сеть будет развиваться в Якутии?
Подписывайтесь на наши новостные рассылки, а также на каналы  Telegram , Vkontakte , Дзен чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
Ahold ICA Sweden to lower up to 2,000 prices

Ahold's ICA, the largest retailer in Sweden, has cut prices on approximately 2,000 groceries. The new price campaign will result in between 200 – 1,000 lower prices per store with a price cut of between 2% and 10% depending on size and selection in each store. The affected items will primarily be every-day household goods, including both private labels and branded items. The motivation behind the new price campaign is to counter the effects of the recession on the Swedish currency, which have meant an increase in retail prices on imported goods. The price cuts have been made possible by cutting costs in the ICA Group and in the individual stores. With the new price campaign ICA follows the trend towards more discounted items in order to attract the households that have been affected by the current crisis.

www.planetretail.net

ahold, pricesAhold ICA Sweden to lower up to 2,000 prices
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
Retail.ru https://www.retail.ru
https://www.retail.ru/news/ahold-ica-sweden-to-lower-up-to-2-000-prices/2009-04-21


public-4028a98f6b2d809a016b646957040052