FMCG. Продуктовый ритейл. Алкоголь
20 марта 2009, 00:00 5580 просмотров

X5 Retail Group to introduce new pricing strategy

X5 Retail Group is going to introduce a new pricing strategy in its Pyaterochka stores. To date, only 40% of its product range has been at the minimum market price. In the next two to three weeks, prices on all products will be reduced to the minimum market price by all 870 Pyaterochka owned stores. The new pricing will be not introduced in some Pyaterochka stores, which are operated on a franchise basis. As pointed out by Oleg Vysotsky, General Director of the Pyaterochka format, a crisis is a good time to strengthen its market position and gain the loyalty of customers.

“We expect this strategy to drive Pyaterochka's like-for-like sales growth, while at the same time, we will leverage our low-cost operations and advantages in purchasing power and logistics to manage margins,” the CEO Lev Khasis said.

www.planetretail.net

Статья относится к тематикам: FMCG. Продуктовый ритейл. Алкоголь
Поделиться публикацией:
Актуально
Галя уходит в цифру, или Цифровые двойники в ритейле
103
Экосистема технологий позволяет управлять и оценить работу персонала, оптимизировать расположение то...
Сергей Поляков, Holding Finance Broker: «Прежде чем начать торговать с Индией, нужно оценить возможные риски»
454
Как вести бизнес в Индии? С чего начать? И каковы перспективы этого направления?
Мобильное приложение сети «Виктория» показывает результаты: больше лояльности, вовлеченности и продаж
296
Приложение установили более 300 тысяч человек.
Постное меню: мода на здоровье
453
Спрос, продажи и предложение обсуждают рестораторы и поставщики.
Подписывайтесь на наши новостные рассылки, а также на каналы  Telegram , Vkontakte , Дзен чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
X5 Retail Group to introduce new pricing strategy

X5 Retail Group is going to introduce a new pricing strategy in its Pyaterochka stores. To date, only 40% of its product range has been at the minimum market price. In the next two to three weeks, prices on all products will be reduced to the minimum market price by all 870 Pyaterochka owned stores. The new pricing will be not introduced in some Pyaterochka stores, which are operated on a franchise basis. As pointed out by Oleg Vysotsky, General Director of the Pyaterochka format, a crisis is a good time to strengthen its market position and gain the loyalty of customers.

“We expect this strategy to drive Pyaterochka's like-for-like sales growth, while at the same time, we will leverage our low-cost operations and advantages in purchasing power and logistics to manage margins,” the CEO Lev Khasis said.

www.planetretail.net

x5 retail group, retailX5 Retail Group to introduce new pricing strategy
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
Retail.ru https://www.retail.ru
https://www.retail.ru/news/x5-retail-group-to-introduce-new-pricing-strategy/2009-03-20


public-4028a98f6b2d809a016b646957040052