Крупные мировые ритейлеры
Зарубежный опыт торговли
21 января 2009, 00:00 2839 просмотров

Leclerc announces a 6.7% sales increase

French retailer Leclerc has announced a 6.7% increase in sales, reporting EUR34.7 billion (USD50.77 billion) in sales for 2008. In France, sales grew to EUR32.3 billion (USD47.26 billion), a rise of 6.4% (4.37% excluding petrol sales) year-on-year.

Leclerc attributed this growth to strong sales of FMCG products, particularly private labels, with the group's Marque Repère and Eco economy lines seeing a rise of 2.4% in 2008 to account for 31.4% of sales. Sales of electrical and white goods grew by 3.6%, while clothing and textile ranges saw a reduction of 1.2%. In 2009, the retailer expects similar growth of around 4%.

To achieve this projected growth, the retailer has a number of new store openings planned, including 15 L’Auto, 10 Brico-Jardi, 25 Espaces Culturels, 10 E.Leclerc Voyages, 10 Manèges à Bijoux, 15 Parapharmacies, 20 perfumeries 1h pour Soi, 4 Sport et Loisirs, 29 espaces Optique and 80 Loué chez E. Leclerc.

www.planetretail.net

Поделиться публикацией:
Актуально
Сеть «Галамарт» тотально перестроила ИТ-ландшафт в России и Китае
1236
«1С:ERP Управление предприятием» заменила пять учетных систем.
Как компании в Ленинградской области решают вопрос хранения и перевозки товаров  в условиях нехватки складов
919
Цепочки поставок изменились – пришло время минимизировать расходы.
«Винни»: магазин, который «играет» с покупателем
1140
Ребрендинг сети – с чего начать и как создать масштабируемый проект?
Коллаборация латте и курочки: как две американские сети сообща покорили китайский общепит
539
Канадская сеть кофеен Tim's и конкурент KFC из Луизианы Popeyes пришли в Китай позже конкурентов...
Подписывайтесь на наши новостные рассылки, а также на каналы  Telegram , Vkontakte , Дзен чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
Leclerc announces a 6.7% sales increase

French retailer Leclerc has announced a 6.7% increase in sales, reporting EUR34.7 billion (USD50.77 billion) in sales for 2008. In France, sales grew to EUR32.3 billion (USD47.26 billion), a rise of 6.4% (4.37% excluding petrol sales) year-on-year.

Leclerc attributed this growth to strong sales of FMCG products, particularly private labels, with the group's Marque Repère and Eco economy lines seeing a rise of 2.4% in 2008 to account for 31.4% of sales. Sales of electrical and white goods grew by 3.6%, while clothing and textile ranges saw a reduction of 1.2%. In 2009, the retailer expects similar growth of around 4%.

To achieve this projected growth, the retailer has a number of new store openings planned, including 15 L’Auto, 10 Brico-Jardi, 25 Espaces Culturels, 10 E.Leclerc Voyages, 10 Manèges à Bijoux, 15 Parapharmacies, 20 perfumeries 1h pour Soi, 4 Sport et Loisirs, 29 espaces Optique and 80 Loué chez E. Leclerc.

www.planetretail.net

leclerc, sales increaseLeclerc announces a 6.7% sales increase
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
Retail.ru https://www.retail.ru
https://www.retail.ru/news/leclerc-announces-a-6-7-sales-increase/2009-01-21


public-4028a98f6b2d809a016b646957040052