Реклама на retail.ru

Декоративное изображение
Мы в соцсетях
Декоративное изображение
3 776

Поделиться

Retail sales up 0.7 per cent in January

Retail sales volume rose 0.7 per cent in January and advanced 1.5 per cent on a three-month basis, the Office for National Statistics reported.

The rise was driven by strong sales of household goods and the performance of the non-store retail and repair sector.

Household goods sales volume rose 4.2 per cent over the three months – the biggest increase since August 2007 – on the back of discounting.

Rising internet sales meant the non-store retail and repair sector recorded its biggest increase since records began in 1986, up 8.3 per cent.

Month-on-month, textiles, clothing and footwear recorded the biggest volume rise in January. Heavy discounting powered a 6.1 per cent advance.

The average weekly value of sales in January was £4.8bn – a 2.8 per cent rise year on year. In the three months from November to January, the value of food sales climbed 1 per cent but non-food was down 1.6 per cent.

Internet sales accounted for 3.7 per cent of total retail sales in January, generating sales by value of £178m per week.

www.retail-week.com

Интервью
Декоративное изображение

Евгений Дутов, «Дикси»: «В формате у дома сервис должен соответствовать запросам покупателей»

Об изменениях в операционных процессах, эффективности сотрудников, текучести кадров и о том, чего хотят клиенты.

Декоративное изображение
Декоративное изображение
Retail.ru использует файлы cookie для хранения данных, производит сбор статистики с помощью сервиса Яндекс Метрика.
Продолжая использовать сайт, вы даёте согласие на работу с этими файлами