Carrefour's business in China has not been affected by the economic slowdown, Patrick Ganaye, Vice President of Carrefour China, told Reuters at a company event. Ganaye said Carrefour expects its mainland sales to grow more than 15% in 2009, and plans to open a further 28 stores in the country, after opening 22 last year. He said the retailer's prosperous outlook comes partly from its focus on urban areas and its aggressive price promotions. "When you start to be in crisis, people look at price. You should have the best price," he said. He added that many of the factories in China that are retrenching workers are in rural areas, but that its company’s outlets are focused around cities. The company plans to open many of its new stores this year in smaller Chinese cities, he added.
19 января 2009, 00:00
4213 просмотра
Carrefour China not affected by slowdown
Статья относится к тематикам: Крупные мировые ритейлеры, Зарубежный опыт торговли
Поделиться публикацией:
Актуально
Как изменилось поведение покупателей, какова конъюнктура рынка и чего ожидать.
Премиальный бренд одежды расширяет каналы продаж и ассортимент, переформатирует магазины, актив...
Гид по международной выставке потребительских товаров для дома, сада, спорта и отдыха.
Павел Прохоров, CEO компании Open Group, рассказал, что влияет на отрасль и как обеспечить эффективн...
Подписывайтесь на наши новостные
рассылки,
а также на каналы
Telegram
,
Vkontakte
,
Дзен
чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
-
1.
-
2.
-
3.
-
4.
-
5.
-
1.
-
2.
-
3.
-
4.
-
5.Товар на полку: Где и как продавать мебель в 2024 году?671