Крупные мировые ритейлеры
6 ноября 2009, 00:00 2383 просмотра

Flat Christmas ahead, survey claims

Deloitte said that higher unemployment, taxes and National Insurance contributions will take their toll on retail sales next year.

Its report out today, entitled The Retail Review, says the grocers are winning the battle for consumer spend, and that to retaliate non-food retailers need to focus more than ever on differentiation.

78% of people are spending the same on food and groceries, but 45% are spending less on clothing, the report claimed.

The report also says that more than half of those surveyed say their shopping habits have changed for the long term.

Shoppers have cut back on indulgences and impulse purchases, and 65% of those surveyed said they are more aware of what they spend their money on.

www.retail-week.com

Статья относится к тематикам: Крупные мировые ритейлеры
Поделиться публикацией:
Актуально
Как снизить экологические риски в ритейле
1251
Решение для автоматизации экологической документации.
Максим Сухиненко, «ВкусВилл»: «Число доставляемых заказов выросло на 52%»
4465
155 дарксторов, 10 тыс. сборщиков, 16 тыс. курьеров, до 100 заказов на курьера в день...
Борис Попов, «Здравсити»: «Надеемся, что растущее присутствие в офлайне в будущем даст нам фору в развитии онлайн-платформы»
508
Об эксперименте по онлайн-продаже рецептурных лекарств, маркетплейсе здоровья и о том, сможет ли онл...
Обойтись без скидки: ритейлеры рассказали об акциях, которые сработали
1040
«Ашан», «Магнит», «ВкусВилл», befree, «Петрович» и другие ритейлеры поделились опытом удачных кампан...
Подписывайтесь на наши новостные рассылки, а также на каналы  Telegram , Vkontakte , Дзен чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
Flat Christmas ahead, survey claims

Deloitte said that higher unemployment, taxes and National Insurance contributions will take their toll on retail sales next year.

Its report out today, entitled The Retail Review, says the grocers are winning the battle for consumer spend, and that to retaliate non-food retailers need to focus more than ever on differentiation.

78% of people are spending the same on food and groceries, but 45% are spending less on clothing, the report claimed.

The report also says that more than half of those surveyed say their shopping habits have changed for the long term.

Shoppers have cut back on indulgences and impulse purchases, and 65% of those surveyed said they are more aware of what they spend their money on.

www.retail-week.com

Flat Christmas ahead, survey claims
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
Retail.ru https://www.retail.ru
https://www.retail.ru/news/flat-christmas-ahead-survey-claims/2009-11-06


public-4028a98f6b2d809a016b646957040052