Eighty percent of Russians are concerned about the current financial crisis. As many as 59% of Russians named price increases as one of the most commonly experienced negative effects of such a crisis – revealed the Comcon market research company. Two third of respondents (66%) have been forced to economise on at least one of the 28 food products mentioned in the survey, while 26% said they stocked up on at least one of these products. The majority of those surveyed by Comcon have tried to cut spending on meat (56%) and fish (49%) specialties. Furthermore, visits to restaurants and cafes are commonly cited as a means of cutting spending; 10% of those who used to eat out either do so less frequently or not at all. Over a third (38%) frequents only inexpensive restaurants. Research was conducted online with a sample pool of 800 Russian aged 18-45 and living in cities with populations over 1 million. |
12 декабря 2008, 00:00
5375 просмотров
Russian customers face price increase
Поделиться публикацией:
Актуально
Павел Прохоров, CEO компании Open Group, рассказал, что влияет на отрасль и как обеспечить эффективн...
Фруктово-зерновые батончики объединили пользу амаранта и натуральных фруктов.
Сеть внедрила новый инструмент для работы с возвратами на кассах.
Сеть дискаунтеров провела ребрендинг, работает с СТМ и планирует вырасти до 700 магазинов в 2024 год...
Подписывайтесь на наши новостные
рассылки,
а также на каналы
Telegram
,
Vkontakte
,
Дзен
чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
-
1.
-
2.
-
3.
-
4.
-
5.
-
1.
-
2.
-
3.
-
4.Товар на полку: Где и как продавать мебель в 2024 году?1119
-
5.