According to unconfirmed reports in the Indian press, Vishal Retail has reported an overall decline of 12-15% in sales. Apparel sales fell from 57% in Q2 to 53% in Q3 of cumulative sales. As per industry sources, seasonality and low consumer sentiment owing to the slowdown has been reflected across the retail industry and also resulted in a fall in average footfall from 213 thousand to 198 thousand. The company is cutting costs by reducing area in 12 stores to reduce the rental bills by 20%. Regional warehouses have been abandoned while the warehouses in NCR (the national capital region) are being consolidated. Furthermore, to cut costs the company has initiated processes including efficient packaging solutions, is maintaining minimum inventory levels and is expanding its franchise model to reduce funding requirements for growth.
27 января 2009, 00:00
4741 просмотр
Vishal Retail reports sales decline of 12-15%
Статья относится к тематикам: Зарубежный опыт торговли, Общеотраслевое
Поделиться публикацией:
Актуально
О новом решении для работы с промо.
Как изменилось поведение покупателей, какова конъюнктура рынка и чего ожидать.
Гид по международной выставке потребительских товаров для дома, сада, спорта и отдыха.
Премиальный бренд одежды расширяет каналы продаж и ассортимент, переформатирует магазины, актив...
Подписывайтесь на наши новостные
рассылки,
а также на каналы
Telegram
,
Vkontakte
,
Дзен
чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка