Крупные мировые ритейлеры
5 мая 2009, 00:00 3427 просмотров

Metro reports sales increase of 3.6% for Q1

German retailer Metro reported group sales of adjusted for calendar and currency effects rose 3.6% for the first quarter ended 31 March. Eastern Europe (defined by Planet Retail as Central and Eastern Europe (CEE)) saw robust growth in local currency. The group generated net sales of EUR15.2 billion (USD19.8 billion) corresponding to a nominal decline of 2.5% due to several special effects such as calendar effects (e.g. the shift of the Easter business into the second quarter and one selling day less than in leap year 2008), the downward trend in inflation, especially in the food business and negative currency effects in Eastern Europe. Against the backdrop of these events, the nominal drop in sales during Q1 2009 has very little indicative value.

www.planetretail.net

Теги: metro sales
Статья относится к тематикам: Крупные мировые ритейлеры
Поделиться публикацией:
Актуально
Как не попасть в «ловушки» партнеров и сохранить франшизу
367
Из-за чего судятся франчайзеры с партнерами и реальные кейсы из зала суда  
Как продавать эффективнее: идеи и решения по применению торгового оборудования
1182
Кейсы оснащения супермаркета, магазинов у дома и на АЗС, cash&carry, дрогери и электроники от белору...
Специальное предложение в меню как результат коллаборации брендов: проект «ЭкоНивы» и «Шоколадницы»
501
Сет-меню «На натуральном» действует до 13 июня в Москве и Московской области.
Михаил Грачев, Grass: «Планируем вырастить долю продаж в розничные сети до 60%»
653
Оборот производителя бытовой химии растет на 40% в год, компания быстро развивает каналы сбыта и...
Подписывайтесь на наши новостные рассылки, а также на каналы  Telegram , Vkontakte , Дзен чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
Metro reports sales increase of 3.6% for Q1

German retailer Metro reported group sales of adjusted for calendar and currency effects rose 3.6% for the first quarter ended 31 March. Eastern Europe (defined by Planet Retail as Central and Eastern Europe (CEE)) saw robust growth in local currency. The group generated net sales of EUR15.2 billion (USD19.8 billion) corresponding to a nominal decline of 2.5% due to several special effects such as calendar effects (e.g. the shift of the Easter business into the second quarter and one selling day less than in leap year 2008), the downward trend in inflation, especially in the food business and negative currency effects in Eastern Europe. Against the backdrop of these events, the nominal drop in sales during Q1 2009 has very little indicative value.

www.planetretail.net

metro, salesMetro reports sales increase of 3.6% for Q1
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
Retail.ru https://www.retail.ru
https://www.retail.ru/news/metro-reports-sales-increase-of-3-6-for-q1/2009-05-05


public-4028a98f6b2d809a016b646957040052