Metro Group-owned Real hypermarkets in Germany will not meet their profitability target this year as consumer spending remains weak, according to Real’s CEO Joël Saveuse. He said that the company will meet the 3% operating margin a year later, adding that Metro is still gaining market share in Germany. The chain’s revenue declined 0.7% at stores open at least a year in the first nine months of the year. That compares with the food market’s overall decline of 1.3% and a drop of 2.1% at other self-service supermarkets, Saveuse said. Metro had set a goal of reviving Real’s performance within two years and named former Carrefour manager Saveuse as head of the unit’s management board in 2007.
26 ноября 2009, 00:00
4079 просмотров
Metro Group Real does not expect to meet profitability targets
Теги:
crisis
Статья относится к тематикам: Крупные мировые ритейлеры
Поделиться публикацией:
Актуально
О новом решении для работы с промо.
ИИ в ритейле на 60% сокращает работу мерчандайзеров и повышает продажи за счет контроля выкладки...
Премиальный бренд одежды расширяет каналы продаж и ассортимент, переформатирует магазины, актив...
Гид по международной выставке потребительских товаров для дома, сада, спорта и отдыха.
Подписывайтесь на наши новостные
рассылки,
а также на каналы
Telegram
,
Vkontakte
,
Дзен
чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
-
1.
-
2.
-
3.
-
4.
-
5.
-
1.
-
2.Статья: Постное меню: мода на здоровье1587
-
3.
-
4.Статья: Галя уходит в цифру, или Цифровые двойники в ритейле1322
-
5.