Metro Group in Germany has launched a comprehensive efficiency and value-enhancing programme called Shape 2012. It aims to ensure profitable growth in the long term, to increase customer awareness of the brand and to make the company more transparent, less complex and more efficiently managed. The Group’s structures will be simplified to realise the maximum growth momentum and customer orientation while significantly reducing costs. The intended potential for profit improvements until 2012 and beyond will amount to EUR1.5 billion (USD2.0 billion). Half of this amount will result from cost savings. The remaining amount is to be realised through improved productivity and other profit-enhancing measures. The improved profit margins resulting from the Shape 2012 will depend heavily on the development of macroeconomic conditions in its sales markets.
20 января 2009, 00:00
3259 просмотров
Metro Group launches efficiency programme
Статья относится к тематикам: Крупные мировые ритейлеры, Зарубежный опыт торговли
Поделиться публикацией:
Актуально
Из-за чего судятся франчайзеры с партнерами и реальные кейсы из зала суда
Кейсы оснащения супермаркета, магазинов у дома и на АЗС, cash&carry, дрогери и электроники от белору...
Сет-меню «На натуральном» действует до 13 июня в Москве и Московской области.
Оборот производителя бытовой химии растет на 40% в год, компания быстро развивает каналы сбыта и...
Подписывайтесь на наши новостные
рассылки,
а также на каналы
Telegram
,
Vkontakte
,
Дзен
чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка