Крупные мировые ритейлеры
Зарубежный опыт торговли
20 января 2009, 00:00 3259 просмотров

Metro Group launches efficiency programme

Metro Group in Germany has launched a comprehensive efficiency and value-enhancing programme called Shape 2012. It aims to ensure profitable growth in the long term, to increase customer awareness of the brand and to make the company more transparent, less complex and more efficiently managed. The Group’s structures will be simplified to realise the maximum growth momentum and customer orientation while significantly reducing costs. The intended potential for profit improvements until 2012 and beyond will amount to EUR1.5 billion (USD2.0 billion). Half of this amount will result from cost savings. The remaining amount is to be realised through improved productivity and other profit-enhancing measures. The improved profit margins resulting from the Shape 2012 will depend heavily on the development of macroeconomic conditions in its sales markets.

www.planetretail.net

Поделиться публикацией:
Актуально
Как не попасть в «ловушки» партнеров и сохранить франшизу
450
Из-за чего судятся франчайзеры с партнерами и реальные кейсы из зала суда  
Как продавать эффективнее: идеи и решения по применению торгового оборудования
1514
Кейсы оснащения супермаркета, магазинов у дома и на АЗС, cash&carry, дрогери и электроники от белору...
Специальное предложение в меню как результат коллаборации брендов: проект «ЭкоНивы» и «Шоколадницы»
564
Сет-меню «На натуральном» действует до 13 июня в Москве и Московской области.
Михаил Грачев, Grass: «Планируем вырастить долю продаж в розничные сети до 60%»
827
Оборот производителя бытовой химии растет на 40% в год, компания быстро развивает каналы сбыта и...
Подписывайтесь на наши новостные рассылки, а также на каналы  Telegram , Vkontakte , Дзен чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
Metro Group launches efficiency programme

Metro Group in Germany has launched a comprehensive efficiency and value-enhancing programme called Shape 2012. It aims to ensure profitable growth in the long term, to increase customer awareness of the brand and to make the company more transparent, less complex and more efficiently managed. The Group’s structures will be simplified to realise the maximum growth momentum and customer orientation while significantly reducing costs. The intended potential for profit improvements until 2012 and beyond will amount to EUR1.5 billion (USD2.0 billion). Half of this amount will result from cost savings. The remaining amount is to be realised through improved productivity and other profit-enhancing measures. The improved profit margins resulting from the Shape 2012 will depend heavily on the development of macroeconomic conditions in its sales markets.

www.planetretail.net

metro group, launches, programmeMetro Group launches efficiency programme
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
Retail.ru https://www.retail.ru
https://www.retail.ru/news/metro-group-launches-efficiency-programme/2009-01-20


public-4028a98f6b2d809a016b646957040052