UK book retailer Waterstone’s has identified pricing as key for the retailer in 2009, with Managing Director Gerry Johnson telling publishers that “value is as important as ever”. Toby Bourne, Head of Fiction, told publishers at the supplier conference in London that it was looking “very closely” at the price and format of books. “Given the economy, we don’t expect competition to be any less fierce,” he said. “Value will play an increasing role in our offer.” He said the retailer would have a greater focus on pushing trade paperbacks, more than doubling the amount in their Books of the Year campaign in 2008 as well as increasing their number in three-for-two offers. The retailer will also drive more “link save” promotions.
27 января 2009, 00:00
1871 просмотр
Waterstone’s says pricing key for 2009
Теги:
2009
Статья относится к тематикам: Зарубежный опыт торговли, Общеотраслевое
Поделиться публикацией:
Актуально
О стратегии работы с разными категориями клиентов и ассортиментом, планах развития и ...
Решение для автоматизации экологической документации.
Об эксперименте по онлайн-продаже рецептурных лекарств, маркетплейсе здоровья и о том, сможет ли онл...
«Ашан», «Магнит», «ВкусВилл», befree, «Петрович» и другие ритейлеры поделились опытом удачных кампан...
Подписывайтесь на наши новостные
рассылки,
а также на каналы
Telegram
,
Vkontakte
,
Дзен
чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка