Крупные мировые ритейлеры
18 ноября 2009, 00:00 4078 просмотров

Pharmacy Chain 36.6 sales drop in Q3

Russia-based Pharmacy Chain 36.6 has revealed a 30% year-on-year sales decline in its third quarter trading statement. Private labels, by contrast grew by 8.7% to RUR281.2 million (USD9 million), as the number of SKUs was lifted from 585 at the end of Q3 2008 to 713 by the end the same quarter of 2009. Pharmacy Chain 36.6 intends to capitalise on the weak economic conditions to drive private label growth, which is expected to “contribute significantly” to profitability. Total sales in comparable stores for the quarter were down 17% in Moscow and Central Russia, which fared slightly better than the Russian regions, which were down by 32%.

Статья относится к тематикам: Крупные мировые ритейлеры
Поделиться публикацией:
Актуально
Как получить прирост товарооборота в 35%, перезапустив мясные категории
530
От концепции до технического обеспечения и выкладки.
Как продавать эффективнее: идеи и решения по применению торгового оборудования
135
Кейсы оснащения супермаркета, магазинов у дома и на АЗС, cash&carry, дрогери и электроники от белору...
Специальное предложение в меню как результат коллаборации брендов: проект «ЭкоНивы» и «Шоколадницы»
193
Сет-меню «На натуральном» действует до 13 июня в Москве и Московской области.
Мария Голенкова, «Мир кубиков» и UNOde50: «Нам все еще выгоднее «привести» клиента в наши магазины или в собственный онлайн, но мы продолжим выходить на маркетплейсы»
184
О поставках из-за рубежа брендовых товаров, конкуренции с маркетплейсами, развитии СТМ, персонале и ...
Подписывайтесь на наши новостные рассылки, а также на каналы  Telegram , Vkontakte , Дзен чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
Pharmacy Chain 36.6 sales drop in Q3

Russia-based Pharmacy Chain 36.6 has revealed a 30% year-on-year sales decline in its third quarter trading statement. Private labels, by contrast grew by 8.7% to RUR281.2 million (USD9 million), as the number of SKUs was lifted from 585 at the end of Q3 2008 to 713 by the end the same quarter of 2009. Pharmacy Chain 36.6 intends to capitalise on the weak economic conditions to drive private label growth, which is expected to “contribute significantly” to profitability. Total sales in comparable stores for the quarter were down 17% in Moscow and Central Russia, which fared slightly better than the Russian regions, which were down by 32%.

pharmacy chain 36.6Pharmacy Chain 36.6 sales drop in Q3
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
Retail.ru https://www.retail.ru
https://www.retail.ru/news/pharmacy-chain-36-6-sales-drop-in-q3/2009-11-18


public-4028a98f6b2d809a016b646957040052