China will use the experience of Wal-Mart and Carrefour in expanding its domestic chain retailing industry, particularly in bringing discount chain stores and supermarkets to rural areas. Local press quoted Vice Minister of Commerce Jiang Zeng-wei as having said that expanding domestic consumption is a long-term national policy but that the central government’s effort and fiscal support is not enough. He said the retail market will need to be commercialised and market-driven and the government will provide policy support or subsidy if needed. The government believes the establishment of several major chain retailing companies will lower costs for consumers and help improve management of social and price stability as well.
16 февраля 2009, 00:00
3752 просмотра
China to use Wal-Mart and Carrefour to expand domestic retail industry
Статья относится к тематикам: Крупные мировые ритейлеры, Зарубежный опыт торговли
Поделиться публикацией:
Актуально
Решение для автоматизации экологической документации.
155 дарксторов, 10 тыс. сборщиков, 16 тыс. курьеров, до 100 заказов на курьера в день...
Об эксперименте по онлайн-продаже рецептурных лекарств, маркетплейсе здоровья и о том, сможет ли онл...
«Ашан», «Магнит», «ВкусВилл», befree, «Петрович» и другие ритейлеры поделились опытом удачных кампан...
Подписывайтесь на наши новостные
рассылки,
а также на каналы
Telegram
,
Vkontakte
,
Дзен
чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка