US-based consumer electronics retailer Best Buy has reported that its revenue over the Christmas period for the month ended 3 January 2009 dropped 6.5% on a like-for-like basis. The company said that revenue totalled USD7.5 billion, a rise of 4% on the previous year, due largely to the addition of revenue from Best Buy Europe. In commenting on fiscal December's revenue results, Brad Anderson, Vice Chairman and Chief Executive Officer, stated: "While the environment continues to be as challenging as we expected, consumers are being drawn to brands that they trust, and they are responding to our customer-centric model. In this light, we believe the market share gains we've been making will be sustained." The company said that revenue from its websites increased 34%, however demand for goods such as household appliances fell dramatically.
11 января 2009, 00:00
3628 просмотров
Best Buy sees Christmas like-for-like sales fall 6.5%
Статья относится к тематикам: Крупные мировые ритейлеры, Зарубежный опыт торговли
Поделиться публикацией:
Актуально
Как изменилось поведение покупателей, какова конъюнктура рынка и чего ожидать.
Премиальный бренд одежды расширяет каналы продаж и ассортимент, переформатирует магазины, актив...
Гид по международной выставке потребительских товаров для дома, сада, спорта и отдыха.
Павел Прохоров, CEO компании Open Group, рассказал, что влияет на отрасль и как обеспечить эффективн...
Подписывайтесь на наши новостные
рассылки,
а также на каналы
Telegram
,
Vkontakte
,
Дзен
чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка