Крупные мировые ритейлеры
Маркетинг и экономика торговли
6 февраля 2012, 17:04 2291 просмотр

X5 Retail Group plans to revamp Karusel hypermarkets

Russian grocery retailer X5 Retail Group plans to reorganise and expand its store portfolio. The company is looking to introduce a new concept for its Karusel hypermarkets in 2013 and develop a Kopeika neighbourhood store chain. The new Karusel format will be based on better optimisation of the product assortment. X5 CEO Andrey Gusev said: “X5 may start opening neighbourhood stores under the brand Kopeika. X5 is developing neighbourhood stores with sales areas of 100-200 square metres under the Perekrestok-Express, Citimag and Pyaterochka Mini. We might maintain these brands and use the Kopeika brand parallel with them.” It is important to note that X5 introduced its e-commerce banner E5 at the beginning of this year.

Planet Retail
Поделиться публикацией:
Актуально
Где и как продавать мебель в 2024 году?
716
Как изменилось поведение покупателей, какова конъюнктура рынка и чего ожидать.
Денис Аникин, бренд Alexander Bogdanov: «За год мы продали на 20% больше изделий, помогли открытия новых магазинов и продвижение»
1131
Премиальный бренд одежды расширяет каналы продаж и ассортимент, переформатирует магазины, актив...
MosHome 2024: must have для тех, кто ищет новых партнеров по поставкам
1333
Гид по международной выставке потребительских товаров для дома, сада, спорта и отдыха.
Как меняется мерчандайзинг: ключевые тренды 2024 года
545
Павел Прохоров, CEO компании Open Group, рассказал, что влияет на отрасль и как обеспечить эффективн...
Подписывайтесь на наши новостные рассылки, а также на каналы  Telegram , Vkontakte , Дзен чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
X5 Retail Group plans to revamp Karusel hypermarkets

Russian grocery retailer X5 Retail Group plans to reorganise and expand its store portfolio. The company is looking to introduce a new concept for its Karusel hypermarkets in 2013 and develop a Kopeika neighbourhood store chain. The new Karusel format will be based on better optimisation of the product assortment. X5 CEO Andrey Gusev said: “X5 may start opening neighbourhood stores under the brand Kopeika. X5 is developing neighbourhood stores with sales areas of 100-200 square metres under the Perekrestok-Express, Citimag and Pyaterochka Mini. We might maintain these brands and use the Kopeika brand parallel with them.” It is important to note that X5 introduced its e-commerce banner E5 at the beginning of this year.

Planet Retail
x5 retail group, karusel, hypermarketX5 Retail Group plans to revamp Karusel hypermarkets
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
Retail.ru https://www.retail.ru
https://www.retail.ru/news/x5-retail-group-plans-to-revamp-karusel-hypermarkets/2012-02-06


public-4028a98f6b2d809a016b646957040052