Техника, электроника. Сотовый ритейл
20 января 2012, 10:42 1418 просмотров

M.video online sales grow 90% in 2011

Russian electronics retailer M.video has posted a 29.7% rise in net sales to RUB112 billion (USD4.2 billion) including VAT, for the full year ended December 2011. In the fourth quarter, net sales increased 28% to RUB44.9 billion (USD1.4 billion) including VAT while online sales grew by more than 90% compared to fiscal 2010. During the fiscal year the company opened 44 new outlets, 18 of which in Q4, and closed two, resulting in a total of 261 outlets with a combined sales area of 39,000 square metres.

Alexander Tynkovan, M.video President and CEO, commented: "We strengthened our market leadership while improving customers relationship and brand recognition, especially in the highly-competitive internet channel. We are looking forward to 2012 with optimism and plan to open 25-35 new supermarkets during the year”.

Planet Retail
Теги: m.video
Статья относится к тематикам: Техника, электроника. Сотовый ритейл
Поделиться публикацией:
Актуально
Галя уходит в цифру, или Цифровые двойники в ритейле
336
Экосистема технологий позволяет управлять и оценить работу персонала, оптимизировать расположение то...
Сергей Поляков, Holding Finance Broker: «Прежде чем начать торговать с Индией, нужно оценить возможные риски»
561
Как вести бизнес в Индии? С чего начать? И каковы перспективы этого направления?
Мобильное приложение сети «Виктория» показывает результаты: больше лояльности, вовлеченности и продаж
374
Приложение установили более 300 тысяч человек.
Постное меню: мода на здоровье
697
Спрос, продажи и предложение обсуждают рестораторы и поставщики.
Подписывайтесь на наши новостные рассылки, а также на каналы  Telegram , Vkontakte , Дзен чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
M.video online sales grow 90% in 2011

Russian electronics retailer M.video has posted a 29.7% rise in net sales to RUB112 billion (USD4.2 billion) including VAT, for the full year ended December 2011. In the fourth quarter, net sales increased 28% to RUB44.9 billion (USD1.4 billion) including VAT while online sales grew by more than 90% compared to fiscal 2010. During the fiscal year the company opened 44 new outlets, 18 of which in Q4, and closed two, resulting in a total of 261 outlets with a combined sales area of 39,000 square metres.

Alexander Tynkovan, M.video President and CEO, commented: "We strengthened our market leadership while improving customers relationship and brand recognition, especially in the highly-competitive internet channel. We are looking forward to 2012 with optimism and plan to open 25-35 new supermarkets during the year”.

Planet Retail
m.videoM.video online sales grow 90% in 2011
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
Retail.ru https://www.retail.ru
https://www.retail.ru/news/m-video-online-sales-grow-90-in-2011/2012-01-20


public-4028a98f6b2d809a016b646957040052