After the conversion of the Champion supermarkets into Carrefour Market, Carrefour is now converting its neighbourhood stores into a new banner Carrefour Contact, in line with its multi-format single brand strategy. Located at the entry or in the centre of small towns and villages, Carrefour Contact is a convenience store format offering a selection of everyday essential food items, with a broader range of fresh produce and a fresh meat department. Customers can also find last-minute essentials as well as Carrefour's own-branded products Bio, Sélection, Baby, Kids, Light, Solidaire and Ecoplanète. The Carrefour loyalty card will also be available for the customers. Two pilot stores have opened in Antrain (Ile-et-Vilaine) and Verson (Calvados). Two further pilot sites, under the Carrefour Contact banner, will be opened in the next few months. At the same time, Carrefour is reviewing the possibility of a new store banner for the urban environment, Carrefour City.
2 декабря 2008, 00:00
3933 просмотра
Carrefour France launches Carrefour Contact
Статья относится к тематикам: Зарубежный опыт торговли, Общеотраслевое
Поделиться публикацией:
Актуально
Фруктово-зерновые батончики объединили пользу амаранта и натуральных фруктов.
Обзор трендов от ВШЭ.
Сеть внедрила новый инструмент для работы с возвратами на кассах.
Сеть дискаунтеров провела ребрендинг, работает с СТМ и планирует вырасти до 700 магазинов в 2024 год...
Подписывайтесь на наши новостные
рассылки,
а также на каналы
Telegram
,
Vkontakte
,
Дзен
чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
-
1.
-
2.
-
3.
-
4.
-
5.
-
1.
-
2.
-
3.
-
4.Товар на полку: Где и как продавать мебель в 2024 году?1173
-
5.