Крупные мировые ритейлеры
30 июня 2009, 00:00 3014 просмотра

Carrefour CEO tests new pricing focus

Carrefour’s new CEO Lars Olofsson is testing a new strategy with the aim of restoring Carrefour’s low-price reputation among consumers. The French retailer is testing a number of initiatives in a store in Villabe, the south of Paris. The store has replaced the small gray and white signs with large yellow discount posters above the aisles, with prices in bold, red print. In the past the retailer’s focus was on quality, with banners bearing the slogan ‘Quality for All’. Now most instore advertising is about price.

Olofsson wants to cut prices and boost price marketing, revive Carrefour’s hypermarkets, partly by tailoring each store to its clientele as well as opening smaller stores. Olofsson said one of Carrefour’s biggest mistakes was its history of inconsistent pricing practices, shifting from comparatively high prices and strong margins to lower prices and larger volumes.

Статья относится к тематикам: Крупные мировые ритейлеры
Поделиться публикацией:
Актуально
Где и как продавать мебель в 2024 году?
508
Как изменилось поведение покупателей, какова конъюнктура рынка и чего ожидать.
Денис Аникин, бренд Alexander Bogdanov: «За год мы продали на 20% больше изделий, помогли открытия новых магазинов и продвижение»
921
Премиальный бренд одежды расширяет каналы продаж и ассортимент, переформатирует магазины, актив...
MosHome 2024: must have для тех, кто ищет новых партнеров по поставкам
1099
Гид по международной выставке потребительских товаров для дома, сада, спорта и отдыха.
Как меняется мерчандайзинг: ключевые тренды 2024 года
400
Павел Прохоров, CEO компании Open Group, рассказал, что влияет на отрасль и как обеспечить эффективн...
Подписывайтесь на наши новостные рассылки, а также на каналы  Telegram , Vkontakte , Дзен чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
Carrefour CEO tests new pricing focus

Carrefour’s new CEO Lars Olofsson is testing a new strategy with the aim of restoring Carrefour’s low-price reputation among consumers. The French retailer is testing a number of initiatives in a store in Villabe, the south of Paris. The store has replaced the small gray and white signs with large yellow discount posters above the aisles, with prices in bold, red print. In the past the retailer’s focus was on quality, with banners bearing the slogan ‘Quality for All’. Now most instore advertising is about price.

Olofsson wants to cut prices and boost price marketing, revive Carrefour’s hypermarkets, partly by tailoring each store to its clientele as well as opening smaller stores. Olofsson said one of Carrefour’s biggest mistakes was its history of inconsistent pricing practices, shifting from comparatively high prices and strong margins to lower prices and larger volumes.

Carrefour CEO tests new pricing focus
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
Retail.ru https://www.retail.ru
https://www.retail.ru/news/carrefour-ceo-tests-new-pricing-focus/2009-06-30


public-4028a98f6b2d809a016b646957040052