Крупные мировые ритейлеры
18 марта 2010, 00:00 2703 просмотра

Russian retailers have increased floor spaces on 879,1 thousand m2 in 2009

Accordingly to “INFOLine” research “Floor space’s ranking of FMSG Retailers of Russia”, in 2009 only 70 biggest Russian retailers have increased theirs floor spaces on 879,1 thousand m2. As a result, the sum of floor space’s of TOP-70 FMSG Retailers of Russia is 6,78 millions m2.

“Magnit” and X5 Retail Group shows the biggest increase, accounts for them 48% of the total.

According to Head of “INFOLine” Mikhail Burmistrov, the most extensively developed format amid retailers in 2009 was a neighbourhood store. For instance, “Magnit” has opened 639 neighbourhood store, more then others retailers together.

The key formats for Russian retailers in 2010 will be hypermarket and discounter, said Mikhail Burmistrov. As for supermarket, the changing of this format will be continued: increasing share of fresh food and restriction of non-food (this is going on in Perekrestok, CityStore and Auchan-City).

www.retail.ru

Статья относится к тематикам: Крупные мировые ритейлеры
Поделиться публикацией:
Актуально
Как меняется мерчандайзинг: ключевые тренды 2024 года
978
Павел Прохоров, CEO компании Open Group, рассказал, что влияет на отрасль и как обеспечить эффективн...
Продукты из амаранта: новый суперфуд
367
Фруктово-зерновые батончики объединили пользу амаранта и натуральных фруктов.
«Ашан» возвращает баллы вместо денег и повышает лояльность
1496
Сеть внедрила новый инструмент для работы с возвратами на кассах.
Даниил Сикачина, «Победа»: «В следующем году задумываемся о развитии сети на Урале и в Северо-Западном округе»
1404
Сеть дискаунтеров провела ребрендинг, работает с СТМ и планирует вырасти до 700 магазинов в 2024 год...
Подписывайтесь на наши новостные рассылки, а также на каналы  Telegram , Vkontakte , Дзен чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
Russian retailers have increased floor spaces on 879,1 thousand m2 in 2009

Accordingly to “INFOLine” research “Floor space’s ranking of FMSG Retailers of Russia”, in 2009 only 70 biggest Russian retailers have increased theirs floor spaces on 879,1 thousand m2. As a result, the sum of floor space’s of TOP-70 FMSG Retailers of Russia is 6,78 millions m2.

“Magnit” and X5 Retail Group shows the biggest increase, accounts for them 48% of the total.

According to Head of “INFOLine” Mikhail Burmistrov, the most extensively developed format amid retailers in 2009 was a neighbourhood store. For instance, “Magnit” has opened 639 neighbourhood store, more then others retailers together.

The key formats for Russian retailers in 2010 will be hypermarket and discounter, said Mikhail Burmistrov. As for supermarket, the changing of this format will be continued: increasing share of fresh food and restriction of non-food (this is going on in Perekrestok, CityStore and Auchan-City).

www.retail.ru

russian retailers, perekrestok, magnit, x5 retail groupRussian retailers have increased floor spaces on 879,1 thousand m2 in 2009
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
Retail.ru https://www.retail.ru
https://www.retail.ru/news/russian-retailers-have-increased-floor-spaces-on-879-1-thousand-m2-in-2009/2010-03-18


public-4028a98f6b2d809a016b646957040052