Крупные мировые ритейлеры
6 ноября 2009, 00:00 2770 просмотров

The Body Shop sees sales decline in Q3

The Body Shop has reported a year-on-year sales decline of 8% to EUR162.2 million (USD236 million) for its third quarter results ended September. Like-for-like sales were down 4.1%. The group reported that total retail sales to consumers for the first nine months of the year was flat at 0% compared to the same period of 2008. The Body Shop said this reflects the brand’s resilience, particularly in the developed countries. It said Australia, India and Indonesia are “particularly dynamic” for the retailer. The retailer said it is continuing its innovation strategy with the launch of its first organic skincare range, Nutriganics and its fragrance, Love etc.

 www.planetretail.net

Теги: the body shop
Статья относится к тематикам: Крупные мировые ритейлеры
Поделиться публикацией:
Актуально
Как меняется мерчандайзинг: ключевые тренды 2024 года
978
Павел Прохоров, CEO компании Open Group, рассказал, что влияет на отрасль и как обеспечить эффективн...
Продукты из амаранта: новый суперфуд
367
Фруктово-зерновые батончики объединили пользу амаранта и натуральных фруктов.
«Ашан» возвращает баллы вместо денег и повышает лояльность
1496
Сеть внедрила новый инструмент для работы с возвратами на кассах.
Даниил Сикачина, «Победа»: «В следующем году задумываемся о развитии сети на Урале и в Северо-Западном округе»
1404
Сеть дискаунтеров провела ребрендинг, работает с СТМ и планирует вырасти до 700 магазинов в 2024 год...
Подписывайтесь на наши новостные рассылки, а также на каналы  Telegram , Vkontakte , Дзен чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
The Body Shop sees sales decline in Q3

The Body Shop has reported a year-on-year sales decline of 8% to EUR162.2 million (USD236 million) for its third quarter results ended September. Like-for-like sales were down 4.1%. The group reported that total retail sales to consumers for the first nine months of the year was flat at 0% compared to the same period of 2008. The Body Shop said this reflects the brand’s resilience, particularly in the developed countries. It said Australia, India and Indonesia are “particularly dynamic” for the retailer. The retailer said it is continuing its innovation strategy with the launch of its first organic skincare range, Nutriganics and its fragrance, Love etc.

 www.planetretail.net

the body shopThe Body Shop sees sales decline in Q3
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
Retail.ru https://www.retail.ru
https://www.retail.ru/news/the-body-shop-sees-sales-decline-in-q3/2009-11-06


public-4028a98f6b2d809a016b646957040052