Carrefour CEO Lars Olofsson said that consumers in Western Europe are buying more of the company’s private label, The Wall Street Journal reported. He also said that the company is maintaining sales and seeing a slight increase in volume. Commenting on the renewed focus on its French operations, Oloffson said: "We're No 1 in France. Where's the strength of Wal-Mart today? It's in the US. Where's the strength of Tesco? In the UK. Where's the strength of Carrefour? International. We have to come back to the basics. As my father always said, before you become a couturier, you have to be a good tailor in your hometown." The CEO also added that the retailer would not be entering the US as "for the moment, I'd rather take good ideas and exploit them wherever I am, not start up a new battlefield".
14 октября 2009, 00:00
4620 просмотров
Carrefour sees increased uptake of private label
Теги:
carrefour
private label
Статья относится к тематикам: Крупные мировые ритейлеры, Зарубежный опыт торговли
Поделиться публикацией:
Актуально
Как изменилось поведение покупателей, какова конъюнктура рынка и чего ожидать.
Премиальный бренд одежды расширяет каналы продаж и ассортимент, переформатирует магазины, актив...
Гид по международной выставке потребительских товаров для дома, сада, спорта и отдыха.
Павел Прохоров, CEO компании Open Group, рассказал, что влияет на отрасль и как обеспечить эффективн...
Подписывайтесь на наши новостные
рассылки,
а также на каналы
Telegram
,
Vkontakte
,
Дзен
чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
-
1.
-
2.
-
3.
-
4.
-
5.
-
1.
-
2.
-
3.
-
4.
-
5.Товар на полку: Где и как продавать мебель в 2024 году?671