22 декабря 2008, 00:00 3518 просмотров

Wu-Mart to stop charging suppliers for promotion staff

Beijing-based Wu-Mart has announced it will stop charging its suppliers fees on in-store promotional staff. According to local Chinese press reports, the retailer's director of public relations, Yu Fu said that it would take effect from 1 January 2009. The retailer expects this will help reduce prices and offer its customers more value products. In China, suppliers usually send their own promotional staff to hypermarkets and retailers charge listing fees for this. In the previous year, Wu-Mart received about CNY150 million (USD19.7 million) from this source. Some suppliers are pleased with the move and said that the fees can take up approximately 3% of their total sales.

planetretail.net

Теги: wal-mart
Поделиться публикацией:
Актуально
Продукты из амаранта: новый суперфуд
553
Фруктово-зерновые батончики объединили пользу амаранта и натуральных фруктов.
Как селлеру получить скидку от китайских продавцов и не попасться на их уловки
96
Особенности работы с китайскими поставщиками и нюансы в стратегии закупок.
«Ашан» возвращает баллы вместо денег и повышает лояльность
2664
Сеть внедрила новый инструмент для работы с возвратами на кассах.
Евгений Шевченко, владелец мастер-франшизы «Пятёрочки»: «Запуск магазинов сети в Якутске – пилотный проект для меня в ритейле, но не первый в бизнесе»
398
«Пятёрочка» впервые вышла в новый регион через мастер-франшизу. Как сеть будет развиваться в Якутии?
Подписывайтесь на наши новостные рассылки, а также на каналы  Telegram , Vkontakte , Дзен чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
Wu-Mart to stop charging suppliers for promotion staff

Beijing-based Wu-Mart has announced it will stop charging its suppliers fees on in-store promotional staff. According to local Chinese press reports, the retailer's director of public relations, Yu Fu said that it would take effect from 1 January 2009. The retailer expects this will help reduce prices and offer its customers more value products. In China, suppliers usually send their own promotional staff to hypermarkets and retailers charge listing fees for this. In the previous year, Wu-Mart received about CNY150 million (USD19.7 million) from this source. Some suppliers are pleased with the move and said that the fees can take up approximately 3% of their total sales.

planetretail.net

wal-martWu-Mart to stop charging suppliers for promotion staff
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
Retail.ru https://www.retail.ru
https://www.retail.ru/news/wu-mart-to-stop-charging-suppliers-for-promotion-staff/2008-12-22


public-4028a98f6b2d809a016b646957040052