30 апреля 2010, 00:00 1485 просмотров

X5 Retail Group to introduce new store concept

Russia-based X5 Retail Group is going to introduce a new format “Pyaterochka Maxi” which will be developed according Walmart’s Bodega Aurrera concept operated in Mexico. Bodega Aurrrera is a hard-line discount hypermarket concept offering a limited assortment of basic merchandise, focusing on food and housewares. Average sales area stands at just under 5,000 square metres, with each unit offering some 45,000 SKUs. The Bodega Aurrera format is developed in low income areas and small cities. This store concept will perfectly suit X5’s strategy of penetrating regional cities where consumer spending per capita is much lower than in big Russian cities.

Статья относится к тематикам: Актуально
Поделиться публикацией:
Химия без вреда

Почему в России экологичную бытовую химию производят лишь единицы

Российская розница на экспорт

В приоритете - Китай

Пять ТЦ, куда ходят не только за покупками

В новых концепциях - фокус на развлечения

X5 Retail Group to introduce new store conceptX5 Retail Group, retail