Крупные мировые ритейлеры
Зарубежный опыт торговли
27 мая 2009, 00:00 3816 просмотров

McDonald’s aims to overtake Starbucks in Europe

McDonald’s has announced ambitions to become the leading European coffee chain, aiming to dethrone Starbucks. McDonald’s aims to add hundred outlets of its McCafé chain during 2009, targeting a European network of 1,200 outlets offering coffee and pastries. McDonald’s has seen its fortunes revived amid the downturn, with sales of its core staples surging as consumers hunt for bargains. This has allowed McDonald’s to draw ambitious expansion plans while Starbucks has been forced to curb its European appetites.

Nevertheless, McDonald’s has still to catch up in the UK, where no McCafés have been opened yet and where Starbucks has built about 50% of the 1,300 cafes it has planned for the UK.

www.planetretail.net

Теги: mcdonald starbucks
Поделиться публикацией:
Актуально
Сергей Поляков, Holding Finance Broker: «Прежде чем начать торговать с Индией, нужно оценить возможные риски»
148
Как вести бизнес в Индии? С чего начать? И каковы перспективы этого направления?
Мобильное приложение сети «Виктория» показывает результаты: больше лояльности, вовлеченности и продаж
128
Приложение установили более 300 тысяч человек.
Комплексное оснащение магазинов: новые проекты в Казахстане
468
Решения 4RM Systems под ключ для магазинов разных форматов.
Постное меню: мода на здоровье
119
Спрос, продажи и предложение обсуждают рестораторы и поставщики.
Подписывайтесь на наши новостные рассылки, а также на каналы  Telegram , Vkontakte , Дзен чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
McDonald’s aims to overtake Starbucks in Europe

McDonald’s has announced ambitions to become the leading European coffee chain, aiming to dethrone Starbucks. McDonald’s aims to add hundred outlets of its McCafé chain during 2009, targeting a European network of 1,200 outlets offering coffee and pastries. McDonald’s has seen its fortunes revived amid the downturn, with sales of its core staples surging as consumers hunt for bargains. This has allowed McDonald’s to draw ambitious expansion plans while Starbucks has been forced to curb its European appetites.

Nevertheless, McDonald’s has still to catch up in the UK, where no McCafés have been opened yet and where Starbucks has built about 50% of the 1,300 cafes it has planned for the UK.

www.planetretail.net

mcdonald, starbucksMcDonald’s aims to overtake Starbucks in Europe
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
Retail.ru https://www.retail.ru
https://www.retail.ru/news/mcdonald-s-aims-to-overtake-starbucks-in-europe/2009-05-27


public-4028a98f6b2d809a016b646957040052