Carrefour yesterday announced that it will decrease by 25% the price of some 10,000 products sold in its hypermarkets in Spain, according to reports in the French press. Claiming to be "the least expensive of the country", the retailer ensures that this decision is permanent and will cover both its own-branded products and major brands. With the crisis in Spain, all retailers compete on prices. Mercadona claims to have reduced the cost of purchases of its customers by 10%, Lidl has decreased some prices from 16 to 34% by passing lower raw material and Eroski celebrates forty years by offering discounts of 40% on hundreds of products.
5 марта 2009, 00:00
4069 просмотров
Carrefour announces "the biggest price decline" of Spanish history
Статья относится к тематикам: Крупные мировые ритейлеры, Зарубежный опыт торговли
Поделиться публикацией:
Актуально
Теперь менеджеры могут делать допродажи в моменте.
«Пив&Ко» помогает разобраться в нюансах и настроить работу.
И другие кейсы торговых компаний.
О том, как сети пришлось измениться для работы на новом рынке, чего удалось добиться за дв...
Подписывайтесь на наши новостные
рассылки,
а также на каналы
Telegram
,
Vkontakte
,
Дзен
чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
-
1.
-
2.
-
3.
-
4.
-
5.
-
1.
-
2.
-
3.
-
4.Товар на полку: Уехать со склада: как продавать автомобили на маркетплейсах893
-
5.Статья: Как изменятся цены на продукты в 2024 году760