US-based consumer electronics retailer Best Buy has reported that its revenue over the Christmas period for the month ended 3 January 2009 dropped 6.5% on a like-for-like basis. The company said that revenue totalled USD7.5 billion, a rise of 4% on the previous year, due largely to the addition of revenue from Best Buy Europe. In commenting on fiscal December's revenue results, Brad Anderson, Vice Chairman and Chief Executive Officer, stated: "While the environment continues to be as challenging as we expected, consumers are being drawn to brands that they trust, and they are responding to our customer-centric model. In this light, we believe the market share gains we've been making will be sustained." The company said that revenue from its websites increased 34%, however demand for goods such as household appliances fell dramatically.
11 января 2009, 00:00
3623 просмотра
Best Buy sees Christmas like-for-like sales fall 6.5%
Статья относится к тематикам: Крупные мировые ритейлеры, Зарубежный опыт торговли
Поделиться публикацией:
Актуально
Как вести бизнес в Индии? С чего начать? И каковы перспективы этого направления?
Приложение установили более 300 тысяч человек.
Решения 4RM Systems под ключ для магазинов разных форматов.
Спрос, продажи и предложение обсуждают рестораторы и поставщики.
Подписывайтесь на наши новостные
рассылки,
а также на каналы
Telegram
,
Vkontakte
,
Дзен
чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
-
1.
-
2.
-
3.
-
4.
-
5.
-
1.
-
2.
-
3.Товар на полку: Уехать со склада: как продавать автомобили на маркетплейсах1277
-
4.Статья: Как изменятся цены на продукты в 2024 году1158
-
5.