Маркетинг и экономика торговли
Техника, электроника. Сотовый ритейл
18 апреля 2012, 15:02 1604 просмотра

M.video Q1 net sales jump 30.6%

Russian electronics retailer M.video has posted an unaudited net sales increase of 30.6% for the first quarter ended 31 March 2012. Like-for-like sales rose 18.8% over the same period last year. During the quarter, the company opened seven stores with one closure in St Petersburg. The total number of outlets rose to 267 with an overall selling space of 492,000 square metres. The retailer is to launch 25-35 new units in 2012.

Alexander Tynkovan, President and CEO of M.video, said: “We again achieved impressive sales results due to improved consumer confidence as demonstrated by the increased number of transactions. We also benefited from our proactive approach in internet sales and introduction of the Omni-Channel strategy in the Russian consumer electronics retail.”

Planet Retail
Теги: m.video
Поделиться публикацией:
Актуально
Комплексное оснащение магазинов: новые проекты в Казахстане
609
Решения 4RM Systems под ключ для магазинов разных форматов.
Сергей Поляков, Holding Finance Broker: «Прежде чем начать торговать с Индией, нужно оценить возможные риски»
282
Как вести бизнес в Индии? С чего начать? И каковы перспективы этого направления?
Мобильное приложение сети «Виктория» показывает результаты: больше лояльности, вовлеченности и продаж
223
Приложение установили более 300 тысяч человек.
Постное меню: мода на здоровье
319
Спрос, продажи и предложение обсуждают рестораторы и поставщики.
Подписывайтесь на наши новостные рассылки, а также на каналы  Telegram , Vkontakte , Дзен чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
M.video Q1 net sales jump 30.6%

Russian electronics retailer M.video has posted an unaudited net sales increase of 30.6% for the first quarter ended 31 March 2012. Like-for-like sales rose 18.8% over the same period last year. During the quarter, the company opened seven stores with one closure in St Petersburg. The total number of outlets rose to 267 with an overall selling space of 492,000 square metres. The retailer is to launch 25-35 new units in 2012.

Alexander Tynkovan, President and CEO of M.video, said: “We again achieved impressive sales results due to improved consumer confidence as demonstrated by the increased number of transactions. We also benefited from our proactive approach in internet sales and introduction of the Omni-Channel strategy in the Russian consumer electronics retail.”

Planet Retail
m.videoM.video Q1 net sales jump 30.6%
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
Retail.ru https://www.retail.ru
https://www.retail.ru/news/m-video-q1-net-sales-jump-30-6/2012-04-18


public-4028a98f6b2d809a016b646957040052