Общеотраслевое
30 апреля 2010, 00:00 2201 просмотр

X5 Retail Group to introduce new store concept

Russia-based X5 Retail Group is going to introduce a new format “Pyaterochka Maxi” which will be developed according Walmart’s Bodega Aurrera concept operated in Mexico. Bodega Aurrrera is a hard-line discount hypermarket concept offering a limited assortment of basic merchandise, focusing on food and housewares. Average sales area stands at just under 5,000 square metres, with each unit offering some 45,000 SKUs. The Bodega Aurrera format is developed in low income areas and small cities. This store concept will perfectly suit X5’s strategy of penetrating regional cities where consumer spending per capita is much lower than in big Russian cities.

Статья относится к тематикам: Общеотраслевое
Поделиться публикацией:
Актуально
«Честное» пиво: как внедрить обязательную маркировку в пивном магазине
238
«Пив&Ко» помогает разобраться в нюансах и настроить работу.
iCover внедряет Forecast NOW! для оптимизации процессов управления запасами на маркетплейсах
209
Как Gulliver Market автоматизировала клиентский сервис с помощью RetailCRM
457
Теперь менеджеры могут делать допродажи в моменте.
Денис Косаченко, M Cosmetic: «В Узбекистане за косметикой и бытовой химией теперь идут к нам»
617
О том, как сети пришлось измениться для работы на новом рынке, чего удалось добиться за дв...
Подписывайтесь на наши новостные рассылки, а также на каналы  Telegram , Vkontakte , Дзен чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
X5 Retail Group to introduce new store concept

Russia-based X5 Retail Group is going to introduce a new format “Pyaterochka Maxi” which will be developed according Walmart’s Bodega Aurrera concept operated in Mexico. Bodega Aurrrera is a hard-line discount hypermarket concept offering a limited assortment of basic merchandise, focusing on food and housewares. Average sales area stands at just under 5,000 square metres, with each unit offering some 45,000 SKUs. The Bodega Aurrera format is developed in low income areas and small cities. This store concept will perfectly suit X5’s strategy of penetrating regional cities where consumer spending per capita is much lower than in big Russian cities.

x5 retail group, retailX5 Retail Group to introduce new store concept
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
Retail.ru https://www.retail.ru
https://www.retail.ru/news/x5-retail-group-to-introduce-new-store-concept/2010-04-30


public-4028a98f6b2d809a016b646957040052