Крупные мировые ритейлеры
Зарубежный опыт торговли
27 мая 2009, 00:00 3815 просмотров

McDonald’s aims to overtake Starbucks in Europe

McDonald’s has announced ambitions to become the leading European coffee chain, aiming to dethrone Starbucks. McDonald’s aims to add hundred outlets of its McCafé chain during 2009, targeting a European network of 1,200 outlets offering coffee and pastries. McDonald’s has seen its fortunes revived amid the downturn, with sales of its core staples surging as consumers hunt for bargains. This has allowed McDonald’s to draw ambitious expansion plans while Starbucks has been forced to curb its European appetites.

Nevertheless, McDonald’s has still to catch up in the UK, where no McCafés have been opened yet and where Starbucks has built about 50% of the 1,300 cafes it has planned for the UK.

www.planetretail.net

Теги: mcdonald starbucks
Поделиться публикацией:
Актуально
«Честное» пиво: как внедрить обязательную маркировку в пивном магазине
241
«Пив&Ко» помогает разобраться в нюансах и настроить работу.
iCover внедряет Forecast NOW! для оптимизации процессов управления запасами на маркетплейсах
216
Как Gulliver Market автоматизировала клиентский сервис с помощью RetailCRM
472
Теперь менеджеры могут делать допродажи в моменте.
Денис Косаченко, M Cosmetic: «В Узбекистане за косметикой и бытовой химией теперь идут к нам»
664
О том, как сети пришлось измениться для работы на новом рынке, чего удалось добиться за дв...
Подписывайтесь на наши новостные рассылки, а также на каналы  Telegram , Vkontakte , Дзен чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
McDonald’s aims to overtake Starbucks in Europe

McDonald’s has announced ambitions to become the leading European coffee chain, aiming to dethrone Starbucks. McDonald’s aims to add hundred outlets of its McCafé chain during 2009, targeting a European network of 1,200 outlets offering coffee and pastries. McDonald’s has seen its fortunes revived amid the downturn, with sales of its core staples surging as consumers hunt for bargains. This has allowed McDonald’s to draw ambitious expansion plans while Starbucks has been forced to curb its European appetites.

Nevertheless, McDonald’s has still to catch up in the UK, where no McCafés have been opened yet and where Starbucks has built about 50% of the 1,300 cafes it has planned for the UK.

www.planetretail.net

mcdonald, starbucksMcDonald’s aims to overtake Starbucks in Europe
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
Retail.ru https://www.retail.ru
https://www.retail.ru/news/mcdonald-s-aims-to-overtake-starbucks-in-europe/2009-05-27


public-4028a98f6b2d809a016b646957040052