Крупные мировые ритейлеры
5 мая 2009, 00:00 3406 просмотров

Metro reports sales increase of 3.6% for Q1

German retailer Metro reported group sales of adjusted for calendar and currency effects rose 3.6% for the first quarter ended 31 March. Eastern Europe (defined by Planet Retail as Central and Eastern Europe (CEE)) saw robust growth in local currency. The group generated net sales of EUR15.2 billion (USD19.8 billion) corresponding to a nominal decline of 2.5% due to several special effects such as calendar effects (e.g. the shift of the Easter business into the second quarter and one selling day less than in leap year 2008), the downward trend in inflation, especially in the food business and negative currency effects in Eastern Europe. Against the backdrop of these events, the nominal drop in sales during Q1 2009 has very little indicative value.

www.planetretail.net

Теги: metro sales
Статья относится к тематикам: Крупные мировые ритейлеры
Поделиться публикацией:
Актуально
Сеть «Галамарт» тотально перестроила ИТ-ландшафт в России и Китае
1441
«1С:ERP Управление предприятием» заменила пять учетных систем.
Как компании в Ленинградской области решают вопрос хранения и перевозки товаров  в условиях нехватки складов
962
Цепочки поставок изменились – пришло время минимизировать расходы.
Зачем брендам нужны флагманские магазины
1790
Знаковые флагманы в России и за рубежом и их предназначение.
Коллаборация латте и курочки: как две американские сети сообща покорили китайский общепит
635
Канадская сеть кофеен Tim's и конкурент KFC из Луизианы Popeyes пришли в Китай позже конкурентов...
Подписывайтесь на наши новостные рассылки, а также на каналы  Telegram , Vkontakte , Дзен чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
Metro reports sales increase of 3.6% for Q1

German retailer Metro reported group sales of adjusted for calendar and currency effects rose 3.6% for the first quarter ended 31 March. Eastern Europe (defined by Planet Retail as Central and Eastern Europe (CEE)) saw robust growth in local currency. The group generated net sales of EUR15.2 billion (USD19.8 billion) corresponding to a nominal decline of 2.5% due to several special effects such as calendar effects (e.g. the shift of the Easter business into the second quarter and one selling day less than in leap year 2008), the downward trend in inflation, especially in the food business and negative currency effects in Eastern Europe. Against the backdrop of these events, the nominal drop in sales during Q1 2009 has very little indicative value.

www.planetretail.net

metro, salesMetro reports sales increase of 3.6% for Q1
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
https://www.retail.ru/local/templates/retail/images/logo/login-retail-big.png 67243
Retail.ru https://www.retail.ru
https://www.retail.ru/news/metro-reports-sales-increase-of-3-6-for-q1/2009-05-05


public-4028a98f6b2d809a016b646957040052