Sales of Tesco’s discount and value ranges are up 65% year-over-year, and one in four shoppers now purchase these ranges. "Trade is becoming tougher," said Tesco CEO Terry Leahy. "With unemployment rising, and people concerned about their incomes falling, obviously the pressure is on price more than ever." Leahy urged suppliers to pass on lower commodity prices as quickly as possible, and once again called on the government to freeze business rates this year. "We want to ensure that all our suppliers understand this, which is why we are going to great lengths to talk to them about the new pressures that consumers are under."
30 января 2009, 00:00
3920 просмотров
Tesco discount ranges growing by 65%
Статья относится к тематикам: Крупные мировые ритейлеры, Зарубежный опыт торговли
Поделиться публикацией:
Актуально
«1С:ERP Управление предприятием» заменила пять учетных систем.
Канадская сеть кофеен Tim's и конкурент KFC из Луизианы Popeyes пришли в Китай позже конкурентов...
Цепочки поставок изменились – пришло время минимизировать расходы.
О бренде с 90-летней историей, собственной рознице и создании одежды для детей и подр...
Подписывайтесь на наши новостные
рассылки,
а также на каналы
Telegram
,
Vkontakte
,
Дзен
чтобы первым быть в курсе главных новостей Retail.ru.
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Добавьте "Retail.ru" в свои источники в Яндекс.Новости
Загрузка
-
1.
-
2.
-
3.
-
4.
-
5.
-
1.
-
2.
-
3.
-
4.Товар на полку: Женщина и мужчина: кто лучший в сфере продаж?1124
-
5.